15 Juni - Erfarenhet är alltid bra.. Eller?




På fredag är min sista dag på praktiken somsagt, så tänkte skriva upp vad jag lärt mig! Har varit på en affär som säljer blommor/trädgårdssaker och djurtillbehör.

  • Man får himla ont i ryggen av att bära 20 kg hundmat.

  • Kattsand på 10 kg är inte så mycket lättare det heller.

  • Har vattenslangen ett hål i sig när man vattnar så blir man blöt.

  • Vattnar man kaktusar lika mycket som de andra blommorna så ruttnar dom upp.

  • Att stå ute i 3 timmar och vattna när det är helt blå himmel gör att man bränner sig där kläderna inte skyddar.

  • Händerna luktar äckligt efter att ha rört blommor.

  • Tar man bort alla löv som är döda så ser blomman plötsligt fin ut.

  • Sopar man i två timmar så får man en blåsa mellan tummen och pekfingret.

  • Det luktar massa när man planterar om tomatplantor.

  • Tappar man 3 kg mat som är till underlater så tar det himla långtid att sopa upp.

  • Kliar man sig i ögat när man planterar blommor så får man jord i ögat.. Och det gör ont.

  • När det är varmt behöver blommor mycket vatten.

  • Att sopa upp löven ute bland blommorna när det blåser är ingen större mening.


Ja, det är väl vad jag har lärt mig tror jag.. Alltid något. Frågan är när man söker jobb om mina kunskaper därifrån hjälper mig?

Kommentarer
Postat av: annsoh

Tack så jätte mycket! :) Ja jag vill ju inte ha slösat pengar i onödan så får väl fortsätta färga om 1 vecka :)

2011-06-15 @ 23:02:29
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mrs reaper har en ny blogg: kibaaz.webblogg.se

2011-06-18 @ 00:51:20
Postat av: Anonym

Hahahahaha härliga lärdomar!

Inga jobb i närheten av djur och jord, blommor och trädgårdsprylar, CHECK!

2011-06-20 @ 22:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0