Jag är kass..

Yepp, jag är dålig på detta.. Riktigt dålig. Men sålänge ingen bryr sig speciellt mycket om att läsa om mitt tråkiga liv så är det väl okej antar jag.

Jag är fortfarande hemma hos mamma, varit här en vecka nu. Trodde de skulle bli en lugn vecka och att jag kunde fortsätta tycka synd om mig själv eftersom jag är sjuk, men icke!
En tant här på gatan håller på att flytta, hon fyller 90 år i Maj eller Mars och hon har ingen som bryr sig om henne typ vilket är himla sorgligt.
Mamma har hjälpt henne sen hon blev jättesjuk i sommras och inte orkade något mer, klippt gräs, handla, mm.
Så nu har hon sålt sitt hus och flyttat till lägenhet. Så jag har hjälpt till och packat och packat upp varje dag nu sen i söndags. Lördag är sista dagen med mycket att göra, sen är nog allt äntligen klart!

Men självklart har det varit roligt, så klagar inte. Men min kropp är inte van att springa upp och ner för trappor, bära saker och vara igång varje dag.
Men det är så roligt att se hur fint det blir i lägenheten, hur nöjd hon är och hon mår så mycket bättre!
Hon är helt otrolig. Är jag minst lika pigg som hon är nu när jag är 70 år kommer jag kunna skratta mig lycklig.

Varje kväll kommer vi dit med mer lådor, fixar med lite grejer, pratar och dricker kaffe (läsk för min del..), nästa kväll ska vi packa upp de lådorna som vi kom dit med men till vår förvåning i tisdags så hade hon packat upp 8 lådor! Hon hade klättrat på stege för att få upp där de ska vara, mm.
90 år snart och klättrar. Helt otroligt!
Jättekul att se henne såhär pigg, skrattar, pratar mm. Jag gillar det! :)

Nu ska jag äta lite, sen städa Pannkis bur, sen dusch och fixa mig. Ska till henne vid halv 4 idag igen.
Funderar även på att åka hem till min lägenhet ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0