Min lilla älskling.. <3



Idag ska min lilla ängel kastreras klockan 4. Hon löper jättemycket och har börjat kissa inomhus så det är verkligen dags nu!
Dock ville jag ha kattungar med henne egentligen för dom är så söta men självklart ska jag tänka på Alices bästa.

Många verkar tro att det är elakt att kastrera sina djur, att det är bäst att låta dom löpa mm.
Men tror faktiskt inte alls på det.
Hur roligt kan det vara att vara en innekatt och löpa men aldrig få "göra sitt"? Har läst i någon kattbok att dom kan bli deprimerade när dom löper och löper och löper och det inte finns någon hankatt.
Sen blir dom lugnare och inte så stressade av att kastreras.
Man skyddar dom från sjukdommar mm.
Och de som ger p-piller till sin katt hela livet förstår jag mig inte på alls då det ökar risken för juvertumörer.

Iallfall så är jag himla nervös, vet att det kommer gå bra men känns så hemskt iallafall.
Allt tar en och en halv timme, så stannar där tills hon blir sövd sen kommer jag tillbaka och hämtar henne när hon börjar vakna.
Hoppar hon inte tar allt för hårt på att bli sövd och mår rätt bra. Eftersom hon inte ens är ett årän så lär hon repa sig fortare än äldre katter gör, så håller tummarna.

Kommentarer
Postat av: Kajsa FOTOBLOGG

hihih härlig bild!

2011-02-20 @ 11:46:36
URL: http://mydaysinpictures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0