Lite hopp tändes idag..

Har inte mått bra alls senaste tiden, har ingen som helst livslust längre.
Jag äter knappt, orkar knappt ringa mormor, pratar bara med mamma och en "kompis", ligger mest i sängen och lite dator..
Så allt är verkligen nere just nu.

Men sen idag kom en jättebra nyhet som jag längtat efter.
Hon som bestämmer om man får en lägenhet mm här hon ringde min mamma och sa att det hade blivit en större etta ledig!
Nu har jag en etta med kokvrå, jag gillar den såklart. Men ett riktigt kök och ballkong är stor skillnad.
Så på måndag ska vi ringa och fråga hon som bor i den nu om vi får se på den innan jag tackar ja.
Tackar jag ja, så är lägenheten min om mindre än en månad!

Ni förstår inte hur mycket jag längtar, en nystart där. Har inte ens bott i denna lägenheten i ett år, men i den nya blir det hänga upp tavlor, hyllor som jag vill mm. Har inte gjort det här eftersom jag väntat på en annan lägenhet så kändes onödigt att göra märken i väggarna för att kanske ha det uppe en månad.

Bästa av allt är väl att den är i samma hus som jag redan bor i, snett ovanför mig. Härligt att komma högre upp.
Mormor har redan sagt att hon hjälper mig att flytta som hon gjorde när jag flyttade hit. Bara att åka hissen upp så borde gå lätt. De enda vi inte kan ta är sängen som väger bly.
Behövde verkligen detta, kommer bli kanon! Hoppas bara man inte har för höga förväntningar om lägenheten så man blir besviken.

Nu ska jag försöka orka diska lite och göra mat.
Ris och nuggets, vegetariska såklart. Dom är jättegoda verkligen, smakar precis som vanliga faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Tack så jättemycket! =D vad glad jag blir! =)

2011-02-04 @ 20:32:20
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Nathalie's notebook

Åh kul med en ny lägenhet! :D

sv: Tack så jättemycket! Jättekul när man får posetiva kommentarer på bloggen!

2011-02-04 @ 20:58:34
URL: http://nathaliepetersson.se
Postat av: hanna

sv: Givetvis svarar jag =)

Påsen ändrade inte sin personlighet alls. Hon är lika busig och pigg som när hon var kattunge. En del säger att sina katter blir trötta och lata, men inte hon. Vi hade en hankatt för två år sen som vi kastrerade. Han ville leka mindre, men blev mycket gosigare och kelnare.

Så det beror nog på från katt till katt det där :/ Men jag har aldrig haft "otur" med kastrering av mina katter. Dom har i princip bara blivit bättre av det, eller hur man ska säga =)

2011-02-04 @ 22:11:17
URL: http://maozi.bubbleroom.se
Postat av: Nathalie's notebook

Ja det förstår jag :DD Var ligger lägeheten? I vilken stad alltså? :) Ska du bo där sjölv?

2011-02-04 @ 22:22:01
URL: http://nathaliepetersson.se
Postat av: ellie

sv: det är en liten "gryta" (vet inte vad jag ska kalla det :P) man steker bacon och chamoinjoner och häller i matlagningsgrädde och kalvfond. Mycket gott :)

2011-02-04 @ 22:28:06
URL: http://myrslokens.blogg.se/
Postat av: Nathalie's notebook

Jaha va kul! :D Jag bodde i Eksjö innan om du vet var det ligger? :) jamen va skönt! Varför bor du i egen lägenhet? pga skolan/jobb? :)

2011-02-04 @ 23:03:51
URL: http://nathaliepetersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0