Dagen blev inte riktigt som man tänkt..?

Dagen blev inte precis som det var tänkt måste jag medge..
Mamma hjälper en tant på 90 år för hon inte har någon annan, så hon handlar, hänger med till banken mm.
Och idag skulle jag följa med henne till tandläkaren då mamma skulle följa med henne till läkaren sen efter och kunde inte ta ledigt båda tiderna.
Vid 9 tiden ringer tanten hem till mig och säger att tandläkaren har ringt och bokat om tiden för något kom ivägen, så frågar hon om jag vill följa med och handla istället. Eftersom det är min födelsedag och jag skulle duscha, göra tårta, plocka lite och bara ta det lugnt så sa jag att jag inte hade tid med det eftersom det inte var något direkt viktigt, plus att mamma kunde handla vid halv 4 till henne.

Tänker inte mer på det så jag börjar äta frukost och sitter vid datorn.
Vi halv 12 ringer mamma till mig att tanten inte är hemma och hon borde vara hemma eftersom de skulle till läkaren.
Mamma åker till affären när hon brukar handla om hon fick för sig att gå själv som vi säger att hon inte får eftersom hon är gammal och sjuk, hon har inte varit ute själv på ett år ungefär så att gå och handla själv finns liksom inte på kartan.

Mamma hittar inte henne, jag springer ut och letar i byn, affärer mm.
Vi frågar runt efter henne där hon brukar vara, om någon sett henne, ja allt man kan tänka sig.
Får sedan reda på av banken att hon varit och handlat vid halv 10, och lite senare att hon varit på en annan bank vid 10 tiden. Men alla spår där efter är ju helt borta och nu är klockan halv 2 ungefär.
Min mormor ringer runt till sjukhus, sjukresor mm.
Vi ringer polisen som åker ut och letar eftersom någonting står inte rätt till. Hon orkar inte gå så långt, hon är svag och sjuk och det har gått 3 och en halv timme sen någon vet något.
Vi polisanmäler henne och de skickar ner bilar från en större stad som ska hjälpa till att leta.

Klockan 3 alltså efter 3 och en halv timmes letande har sjukhuset ringt (som ligger 6 mil härifrån) och då har hon ramlat och åkt ambulans..
Glasögonen är sönder, slagit sönder tänder, sytt i munnen och läppen, en handled bruten och antagligen den andra med. De rönkar huvudet och sånt för att se att ingenting annat har hänt när hon ramlade.

Så ja, dagen blev inte precis som det var tänkt..
Vi var så oroliga. Allt låter väl bara konstigt och inget att vara orolig för, men när man känner henne förstår man hur stort det är.
Att för första gången gå ut själv på 1 årstid, så gammal, yr och svag i kroppen.
Är jätteglad att allt löste sig, hade hon inte ramlat och inte kommit hem så hade hon inte klarat natten ute.
Men är så himla ledsen hur det gick för henne, vara så gammal och redan sjuk och nu bryta handleden mm. Räcker inte det andra liksom?

Sen har jag ångest över allt. Jag skulle inte sagt att jag inte kunde följa med och handla. Hade jag följt med hade allt varit bra, då hade hon inte legat på sjukhuset nu.
Känns som att det är mitt fel bara för jag ville vara hemma och fixa med saker på min födelsedag..



Som ni förstår så är jag trött efter dagen, så lär inte skriva mer.
Ska snart gå och lägga mig då vi ska åka till sjukhuset imorgon vid 11 tiden och vara där hela dagen antagligen.
Innan jag somnar ska jag bara lägga mig lite i soffan och titta på mina fiskar, blir lugn och avslappnad av att bara ligga och se på dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0