Lite stolt över denna bilden faktiskt!

När min mormor fyllde år i våras såg vi en uggla som satt i hennes trädgård.
Självklart ville jag försöka fota och började genom fönstret, på trappan, gick lite närmare och tillslut var jag ca 3 meter ifrån den!
Det var fortfarande vinter, kallt och massa snö så antar att ugglan var himla trött, men jag vet inte.
Men jag fick en rätt bra bild iallafall. Så mormor tyckte jag skulle skicka in det till Hemmets Journal och Allers. I Hemmets Journal vann jag månadens bild med den och fick jättefina naturfoto (Heter kanske inte det om det är i naturen på djur? haha, jag vet inte!) från en bra fotograf (Ska hänga upp dom på väggen när jag får fingrarna ur och fixar ramar..).
Men den i Allers kom aldrig in, förren nu i November! Alltså 8-9 månader senare, och "tack" för bidraget i tidningen fick man 3 Sverigelotter.

Här är bilden på ugglan:


Vinna 75 kr var inte så illa pinkat iallafall.. Dock hade det ju varit coolare att få typ 300 kr för det.
Jag menar, man hjälper ju dom faktiskt lite med tidningen, fast samtidigt skulle man ju kunna vinna en miljon med på lotterna. Dock inte stor chans då de finns en miljonvinst på 6 miljoner lotter om jag fattade rätt! Inte så lätt då..

Det roligaste med just detta var dock att när jag var i affären med Siri och skulle se bilden i tidningen och hon såg bilden för första gången (Vi har ju inte haft kontakt på nästan ett år, så hon visste inte om bilden) nu så tyckte hon att man verkligen skulle få pengar för bilden.
Hon tyckte den var grym och lät sådär förvånad på rösten "Har du tagit den?!". Ni vet..
Anledningen till varför jag gillar när just hon gillar något jag gör är för att hon är så duktig på massa jag vill kunna. Hon är duktig på engelska och sånt, hon målar och ritar riktigt bra och skulle antagligen kunna sälja tavlor m.m.
Känns så bra att någon som är så grym tycker man är duktig på något. Det ger mig verkligen självförtroende!

Kommentarer
Postat av: Magnus Jakobsson

Riktigt fin blid på Ugglan å va roligt att du vann på lotterna du fick oxå :)



/Magnus

2010-12-31 @ 12:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0